Mellemgulvet (diafragma) er den største og vigtigste muskel, der bruges til at trække vejret med. Det er en tynd muskel, der adskiller brysthulen fra bughulen og ligger mellem lunger og mave. Diagfragma og psoas er forbundet via bindevævet. Psoas liger dybt i bughulen og forbinder overkrop til underkrop. Den har stor indflydelse på din holdning og gør, at du kan holde dig oprejst, gå/løbe, bøje lænden og rotere benene. Det er derfor vigtigt, at jeg behandler på din mave, får løsnet diafragma, psoas og dine andre mavemuskler, samt behandler på din mave med organmassage.

Organmassage er en blid massage af maven, hvor der løsnes spændinger i mavemusklerne, i bughinden og i bindevævshinderne omkring organerne. Spændinger, operationer heraf arvæv, betændelse, dårlig holdning og nedsat blodcirkulation kan være årsag til, at organenerne ikke fungerer optimalt. Vores organer bevæger sig normalt 7 til 8 gange i minuttet og bliver svagere, ligesom et ben i gibs, hvis de ikke kan røre sig. Det er derfor vigtig at få løsnet spændingerne og rettet skelettet, så blodcirkulationen omkring organerne bliver normale og organerne igen kan bevæge sig og fungere optimalt.

80% af vores immunsystem findes i vores mave-/tarmsystem. Ifølge videnskab.dk bliver mavens celler udskiftet på 2-9 dage og tyndtarmen på 2-4 dage. Med den rigtige bakterieflora, kost, væske og motion, kan du hurtig få dit mave-/tarmsystem i balancen igen, hvis du ikke har en sygdom i dit mave-/tarmsystem.

Ryggen er oprindeligt vores skjold, som er beregnet til at beskytte vores mave. Hvis skelettet/ryggen er forskubbet, vil organerne i maven også være det. Det hjælper derfor ikke noget at løsne bindevævshinderne omkring organerne og hjælpe organenerne på plads, hvis ryggen og skelettet stadig er skævt. Så derfor vil jeg altid, som en del af en behandling i organmassage tjekke, om der er skævheder i dit skelet og rette disse.

Organmassage og mave-/tarmsygdomme

Hvis skelettet står skævt, og organerne deraf har forskubbet sig, kan det resultere i utætheder imellem de forskellige lukkemekanismer imellem spiserøret og mavesækken, mavesækken og tolvfingertarmen, samt tynd- og tyktarmen, så disse bliver utætte. Dette kan resultere i, at maveindhold og mavesyre lige så stille siver, i stedet for at komme med intervaller, og deraf skabe betændelsestilstande, ætsninger af slimhinden og deraf sår og hul på mavesæk og tarme, brok, refluks, fordøjelsesproblemer, smerter og i værste fald kræft og andre mave-/tarmsygdomme.

Løsningen på ovenstående problematikker er at rette skelettet op og løsne spændinger i bindevævshinderne omkring organerne, så de kan komme på plads og igen fungere optimalt.